Advertisement

| Home | JournalismJobs.com's Layoff Tracker
August 23, 2014

Job prospects for journalists have improved in 2003, but some companies are still cutting jobs or leaving some jobs unfilled. Below is a list of layoffs in the past 2 1/2 years, with the news source listed after each item. The list totals about 30,000, and includes editorial and business side cuts. The list only reflects published reports of layoffs.

Let us know if you hear about any layoffs. Send us a link to a news story.


February 2003

  • Red Herring says March 2003 will be its last issue
    after publishing for more than 10 years;
    31 staffers lost their jobs.
    (San Francisco Chronicle, Feb 28, 2003).

  • San Francisco Examiner fires most of its staff
    (about 40 staffers); two reporters, three
    editors and two columnists remain.
    The paper may become
    a free city daily.
    (San Francisco Chronicle, Feb. 22, 2003).

  • Reuters reports record loss, plans
    to eliminate 3,000 jobs worldwide.
    (Reuters, Feb. 16, 2003).

  • Missoula, Montana's Missoulian, a Lee
    Enterprises paper, lays off nine workers.
    (Missoula Independent, Feb. 10, 2003).


    January 2003

  • Northwest Cable News lays off film
    critic and entertainment reporter.
    (Seattle Post-Intelligencer, Jan. 31, 2003).

  • American Media Inc. cuts 60 staffers
    at Weider Publications.
    (Los Angeles Daily News, Jan. 29, 2003).

  • British Broadcasting Corp. (BBC) to lay
    off 61 TV and radio journalists.
    (The Guardian, Jan. 22, 2003).

  • Weekly Planet in Tampa, Fla., fires
    three in shift from politics.
    (St. Petersburg Times, Jan. 16, 2003).

  • Chicago public TV station
    WTTW cuts 21 staffers.
    (Chicago Sun-Times, Jan. 16, 2003).

  • Cnet Networks to cut 80 more jobs, or
    five percent of its workforce.
    (San Francisco Chronicle, Jan. 14, 2003).

  • Twin Cities station KSTC-TV cancels 9 p.m.
    newscast; 27 staffers laid off.
    (St. Paul Pioneer Press, Jan. 7, 2003).

  • San Francisco's KRON-TV to restructure
    shows; fewer than 10 will lose jobs.
    (San Francisco Chronicle, Jan. 7, 2003).


    December 2002

  • CNN lays off several veteran reporters including
    Garrick Utley, Bruce Francis, James Hattori,
    Mark Potter and Allan Dodds Frank.
    (Boston Herald, Dec. 27, 2002).

  • New York Press sold to an investor
    group; five staffers laid off.
    (New York Times, Dec. 25, 2002).

  • Black Entertainment Television cancels three
    programs, cuts about 40 jobs.
    (Washington Post, Dec. 17, 2002).

  • Turner Broadcasting System eliminated jobs of
    nearly 30 people at offices in London and Madrid.
    (Atlanta Journal-Constitution, Dec. 13, 2002).

  • The Commercial Appeal in Tennessee
    slashes 22 full-time jobs.
    (MemphisFlyer.com, Dec. 12, 2002).

  • CBS-Owned station WBBM-TV in Chicago
    cuts 10 newsroom staffers in reshuffling.
    (Chicago Sun-Times, Dec. 12, 2002).

  • America Online to layoff about 300
    workers to offset weak ad revenues.
    (Reuters, Dec. 11, 2002).

  • Va.-based Journal Newspapers Inc. cuts
    an estimated 11 editorial workers.
    (Washington Business Journal, Dec. 3, 2002).


    November 2002

  • Berkeley (Ca.) Daily Planet folds after three years.
    (San Francisco Chronicle, Nov. 23, 2002).

  • Alt-weekly Casco Bay Weekly closes. Number
    of staff cut not released.
    (CascoBayWeekly.com, Nov. 21, 2002).

  • Reuters to cut about 150
    employees in North America.
    (Associated Press, Nov. 7, 2002).

  • BBC to cut news staff and freeze
    spending because of budget shortfall.
    (The Guardian, Nov. 7, 2002).

  • BusinessWeek laid off 21 employees, or 3.72 percent
    of its work force. The bulk of the cuts were
    at the magazine and online operations.
    (Reuters, Nov. 5, 2002).

  • Dow Jones to cut 230 jobs, including
    some at the Wall Street Journal.
    (Reuters, Nov. 4, 2002).

  • TechTV to close bureaus in New York, Seattle
    and Silicon Valley. The moves will
    result in 19 jobs being cut.
    (CBS Marketwatch, Nov. 4, 2002).

  • Tech magazine Washington Business Forward
    lay offs six staffers.
    (Washington Post, Nov. 4, 2002).

  • Forbes to cut 25 jobs. Staff affected:
    editorial, business and Web.
    (New York Daily News, Nov. 1, 2002).



    October 2002

  • Triad Business News of North Carolina purchased
    by American City Business Journals and then
    closed; 13 employees lost jobs.
    (News & Record, Oct. 31, 2002).

  • CNBC Asia to cut 40 jobs in restructuring
    of its Asia-Pacific operations.
    (Reuters, Oct. 25, 2002).

  • 'Rosie' Magazine lays off about 120 workers. The
    magazine will publish its last issue in December.
    (New York Times, Oct. 17, 2002).

  • Time Inc. closes 'Sports Illustrated for Women;'
    45 staffers will be absorbed in other units.
    (AdAge, Oct. 16, 2002).

  • Orange County Register to cut 35 jobs; seven or
    eight will be newsroom jobs. The company
    will also freeze wages in 2003.
    (Associated Press, Oct. 15, 2002).

  • MSNBC cuts eight editorial staffers, including
    four sports reporters. The company
    has 170 workers remaining.
    (Seatle Post-Intelligencer, Oct. 11, 2002).

  • National Public Radio to slash
    nine jobs from staff of 700.
    (Washington Post, Oct. 10, 2002).

  • Dow Jones to cut more jobs
    in the coming months.
    (New York Times, Oct. 10, 2002).

  • Upside Magazine closes. About
    20 employees were laid off.
    (San Francisco Chronicle, Oct. 9, 2002).

  • Time Inc. closes Mutual Funds magazine.
    The move affects 33 staffers.
    (AdAge, Oct. 7, 2002).

  • Forbes ASAP to shut down. About eight workers
    will be laid off at the 10-year-old magazine.
    (New York Times, Oct. 4, 2002).

  • Alt-weeklies Cleveland Free Times and New
    Times Los Angeles to close. No
    information released on layoffs.
    (Crain's Cleveland Business, Oct. 2, 2002).


    September 2002

  • CNBC Europe sheds more than 25
    jobs to lower expenses.
    (The Guardian, Sept. 26, 2002).

  • Cablevision Systems Corp. laid off dozens
    of employees at its cable television news
    operations, including News 12 Long Island (N.Y.)
    (Newsday, Sept. 21, 2002).


    August 2002

  • Oxygen Media to cut one-third of its
    staff, or 29 workers, at oxygen.com.
    (Associated Press, Aug. 27, 2002).

  • Maryland Public Television to cut 32 jobs,
    institute salary cuts and demote several
    executives to cut revenue losses.
    (Baltimore Sun, August 24, 2002).

  • Journal Newspapers, a privately held publisher of
    daily newspapers in the Washington, D.C., area,
    laid off several senior managers and
    editors in a major shake-up.
    (Washington Post, August 16, 2002).

  • CNN shrinks news program for middle and high school
    classrooms; move results in several job cuts.
    (Atlantic Journal-Constitution, August 9, 2002).

  • Red Herring Communications, publisher of Red Herring
    Magazine, laid off at least 28 percent of its workforce.
    The company's staff will drop from 70 to fewer than 50.
    (San Francisco Chronicle, August 7, 2002).


    June 2002 -- 773 jobs

  • Illinois publisher Hughes Communications closes three
    magazines -- Sales & Marketing Strategies and News,
    President & CEO Magazine, and Human Capital --
    and lays off 47 workers.
    (Rockford Register Star, June 26, 2002).

  • Reuters to cut 650 management jobs worldwide to save
    $150 million a year. The company, which employs
    about 19,000 people worldwide, has shed
    1,800 jobs in the past year.
    (Associated Press, June 20, 2002).

  • Dallas public broadcaster KERA cuts 36
    jobs as station donations slump.
    (Dallas Morning News, June 14, 2002).

  • Maine station WPXT-TV (WB network)
    to cancel 10 p.m. news show.
    Number laid off not released.
    (Portland Press Herald, June 11, 2002).

  • Oregon Public Broadcasting cut roughly 15 percent of
    its staff (about 25 jobs) because of higher costs and
    declining support from corporate underwriters.
    (The Statesman-Journal, June 6, 2002).

  • Chicago public TV station WTTW fires 15 staffers.
    No on-air talent or senior management cut.
    (Chicago Sun-Times, June 4, 2002).


    May 2002 -- 110 jobs

  • Essex County Newspapers to
    cut 46 full-time workers.
    (Boston Globe, May 31, 2002).

  • NewsChannel 8 in Virginia to cut 30 jobs after
    merger with WJLA-TV (ABC) in August 2002.
    (Washington Times, May 30, 2002).

  • Washington Post Co. to close news subsidiary NewsBytes.com.
    Five full-time employees will be laid off. NewsBytes.com
    to be combined with another subsidiary, WashTech.com,
    to form TechNews.com.
    (Washington Post, May 17, 2002).

  • Ziff Davis closes 'Smart Business' magazine.
    Number laid off not released.
    (At New York, May 14, 2002).

  • Catholic newspaper of the Archdiocese of Boston laid off
    one of its two full-time reporters because of budget woes.
    (Boston.com, May 15, 2002).

  • Harvard Business School Publishing cuts
    14 workers from staff of 250.
    (Boston Globe, May 14, 2002).

  • Alt-Weekly Maine Times to stop publishing;
    about 15 will lose jobs.
    (Portland Press Herald, May 1, 2002).


    April 2002 -- 336 jobs

  • Dow Jones may cut 100 non-editorial workers,
    or about one percent of its workforce.
    (Associated Press, April 29, 2002).

  • The Democrat and Chronicle in New York has cut 15 full-time
    and two part-time jobs in business and circulation
    operations to counter lower advertising revenue.
    (Democrat and Chronicle, April 25, 2002).

  • TechTV lays off 50 more workers, scales back 'TechLive'
    news show. In November 2002, TechTV laid off 130
    workers. About 300 employees remain.
    (Wired News, April 24, 2002).

  • Beliefnet.com files for Chapter 11 bankruptcy
    protection, and cuts 14 staffers.
    (New York Daily News, April 23, 2002).

  • KTKA-TV in Kansas to drop newscasts; 9 full-time
    and 17 part-time workers will lose jobs.
    (Broadcasting & Cable, April 16, 2002).

  • National Public Radio is gutting its classical music program
    "Performance Today" and shifting some of its emphasis to
    the West Coast entertainment industry. Forty-seven
    cultural staffers will be let go but they can reapply
    for 31 new jobs within the reorganized network.
    (The Washington Post, April 12, 2002).

  • Cable channel CNN/SI will go off the air May 15, 2002. About
    two-thirds of CNN/SI's 200 employees will lose their jobs.
    (Associated Press, April 6, 2002).


    March 2002 -- 366 jobs

  • Primedia today lays off 65 staffers. About 45 were laid off
    at its business-to-business publications. About 20 were
    laid off at its Media Central properties, which include titles
    like Folio:, Cable World and Book Publishing Report.
    (Advertising Age, March 28, 2002).

  • Oxygen Media cut 20 jobs and reduced its sports
    programming, as it reviews its overall strategy.
    (Reuters, March 26, 2002).

  • MSNBC cuts 25 workers in its documentary unit.
    (Reuters, March 25, 2002).

  • The Newspaper Association of America offered a
    voluntary buyout to reduce its full-time headcount by
    10 percent to 12 percent (or 15 to 20 positions).
    (E&P, March 22, 2002).

  • Walt Disney Feature Animation cuts 250 jobs.
    (New York Times, March 19, 2002).

  • Rutland (Vt.) Herald to cut three jobs.
    (Associated Press, March 18, 2002.)

  • Martha Stewart Living Omnimedia to cut about 40 jobs
    from its Internet/direct commerce division.
    (New York Post, March 15, 2002).

  • Reader's Digest Association to close 'New Choices' magazine
    after May-June issue. Fourteen staffers will lose jobs.
    (Advertising Age, March 6, 2002).

  • Primedia will close Teen Magazine in May. About
    40 staffers will lose their jobs.
    (Mediaweek, March 4, 2002).
  • Hollinger's Pioneer Press chain of Chicago-area weekly
    papers cut four business staffers and four journalists.
    (E&P, March 4, 2002).


    February 2002 -- 361 jobs

  • Atlanta Journal-Constitution is cutting the jobs of 42
    part-time truck drivers whom it said were no longer
    needed after the elimination of The Atlanta
    Journal as a stand-alone afternoon newspaper.
    (Atlanta Journal-Constitution, Feb. 28, 2002).

  • Pacifica Radio cancels national
    news show; nine lose jobs.
    (Washington Post, Feb. 16, 2002).

  • Reuters to cut 200 more jobs worldwide. The company
    already cut 1,100 in July and another 500 in October.
    (Associated Press, Feb. 12, 2002).

  • Advance Magazine Publishers slashed 20 percent of the group's
    human resources departments. Advance owns Conde Nast
    Publications, Fairchild Publications, Parade Publications,
    Golf Digest Cos., Conde Net and Ideas Publishing.
    (Media Week, Feb. 7, 2002).

  • Publisher Simon & Schuster laid off 20 staff members, or
    about 2 percent of its total staff of 1,450 people.
    (New York Times, Feb. 7, 2002).

  • Oxygen Media, the women-focused cable network,
    laid off 24 employees, or 5 percent of its
    workforce, as part of a reorganization of
    its newsmagazine show, Pure Oxygen.
    (Crain's New York Business, Feb. 5, 2002).

  • Associated Press is eliminating 21 administrative
    positions in its communications and
    technology staff through restructuring.
    (E&P, Feb. 4, 2002).

  • Jersey Journal unions agree on job cuts to keep publishing
    the 135-year-old daily. About 45 employees were cut.
    (Associated Press, Feb. 3, 2002).


    January 2002 -- 681 jobs

  • Chicago Tribune and Tribune Direct Marketing laid off 22
    employees in positions ranging from marketing and media
    relations to supervisors of construction and maintenance.
    (Chicago Tribune, Jan. 30, 2002).

  • UPN to cut about 20 percent of its 110 staffers
    under a round of layoffs and buyouts related
    to the network's merger with CBS.
    (Variety, Jan. 30, 2002).

  • Reuters may cut some New York business staffers, as it plans
    to consolidate payroll, purchasing, travel and accounts
    payable functions to a new facility in St. Louis.
    (Newsday, Jan. 25, 2002.)

  • The Kansas City Star will reduce its work force by 50
    more positions, after eliminating 176 jobs
    in the last 14 months. The departments affected
    in the current cutback are security, dispatch,
    alternate delivery and the mail center.
    (Kansas City Star, Jan. 24, 2002).

  • STLtoday.com, the web site for the St.
    Louis Post-Dispatch, is cutting 15 jobs.
    (St. Louis Post-Dispatch, Jan. 22, 2002).

  • Billings (Mont.) Gazette cut nine jobs in production,
    marketing and financial services.
    (Billings Gazette, Jan. 22, 2002).

  • Talk Magazine folds. Number laid off not
    specified, but total staff was about 50.
    (New York Times, Jan. 19, 2002).

  • Hometown Newspapers of Michigan closes three papers:
    The Livingston, Insider Business Journal, and The
    Express. Number laid off not released.
    (Daily Press & Argus, Jan. 18, 2002).

  • Add Inc., a Journal Communications subsidiary, has shut down
    its Appleton, Wis.-area weekly newspapers. Sixty full- and
    part-time positions have been cut. The papers include
    The Flag; the Eagle; Grand Chute; The Pursuit; the Spirit;
    the Scribe; The Times; and the Villager.
    (Associated Press, Jan. 16, 2002).

  • Fox Sports Net to cancel the nightly "National Sports Report"
    and six editions of "Regional Sports Report." FSN's local
    evening sports shows covering New York, Chicago, San
    Francisco, New England, Florida and Ohio are being
    pulled by Rainbow Media Group, which owns and
    operates affiliates there. The moves will
    result in cutting 81 full-time employees.
    (Associated Press, Jan. 16, 2002).

  • ABC affiliate WKPT-TV and UPN affiliate WAPK-TV
    in Tennessee will stop producing local newscasts Feb.
    18, 2002. Five jobs will be eliminated by the change.
    (Associated Press, Jan. 15, 2002).

  • Register-Guard in Oregon to cut 15
    jobs because of weak ad market.
    (Register-Guard, Jan. 11, 2002).

  • CMP Media closes Internet Week magazine.
    Number laid off not released.
    (New York Post, Jan. 11, 2002).

  • Disney to cut 300 jobs at ABC Family cable network.
    The cuts stem from redundancies in jobs after
    Disney acquired Fox Family Channel
    in November 2001.
    (Reuters, Jan. 10, 2002).

  • AOL Time Warner to close CNN/SI channel in Fall 2002.
    About 200 people work for the sports news
    operation. Number of future cuts is unclear.
    (Atlanta Journal-Constitution, Jan. 10, 2002).

  • The Idaho Statesman laid off 19 workers. The Gannett
    newspaper employs 410 full- and part-time workers.
    (Associated Press, Jan. 10, 2002).

  • Minnesota Public Radio will lay off up to 13 employees
    in response to a projected $2 million drop in
    financial support from corporate sponsors.
    (Minneapolis Star-Tribune, Jan. 9, 2002).

  • G+J to close HomeStyle Magazine after March '02
    issue. Number laid off not specified.
    (Reuters, Jan. 9, 2002).

  • Boulder Publishing Inc., owned by the E.W. Scripps
    Co. and publisher of the Daily Camera and
    Broomfield Enterprise newspapers, cut
    the equivalent of 17 jobs.
    (The Daily Camera, Jan. 4, 2002).

  • The World-Herald newspaper in Nebraska cut
    its work force by about 40 positions.
    (Omaha.com, Jan. 3, 2002).

  • WXLV-TV (Sinclair Broadcast Group) in Greensboro,
    North Carolina will close its news
    operations following the 11 p.m. newscast
    on Jan. 11, 2002. About 35 jobs will be
    cut, the company said.
    (The Business Journal, Jan. 2, 2002).

  • WTWC-TV (Sinclair Broadcast Group) in Tallahassee, Fla.,
    closes its news department. Forty
    staffers laid off.
    (Broadcasting & Cable magazine, Jan. 2002).


    December 2001 -- 1472 jobs

  • Bloomington (Ind.) Independent to halt publishing for two
    months because of cash-flow problems. The Independent
    has nine full-time and three part-time employees.
    (Herald-Times, Dec. 29, 2001).

  • Wahine, the first female surfing magazine, to close.
    Unspecified number laid off.
    (Associated Press, Dec. 28, 2001).

  • Cable television operator and programmer Cablevision
    Systems will lay off about 600 employees,
    or 4 percent of its workforce.
    (CBS MarketWatch, Dec. 27, 2001).

  • WBNS-TV in Ohio will cut seven positions -- four
    part-time and three full-time -- on Jan. 1, 2002,
    according to General Manager Tom Griesdorn.
    (Columbus Dispatch, Dec. 21, 2001).

  • San Francisco Bay Guardian lays off sex writer Isadora
    Alman, and an unspecified number of other staffers.
    (San Francisco Chronicle, Dec. 20, 2001).

  • New York Daily News lays off deputy features editor and
    TV critic, and is slashing the company's contribution
    to employees' 401(k) retirement fund by
    33 percent come Jan. 1, 2002.
    (New York Post, Dec. 19, 2001).

  • Random House, the largest publisher of general-interest
    books, has laid off 9 editors at its three
    publishing houses, Doubleday Broadway,
    Ballantine and Bantam Dell.
    (New York Times, Dec. 19, 2001).

  • Latino lifestyle magazine 'Valiente' has temporarily
    suspended publication and laid off 8 staffers.
    Seven employees remain as the company
    attempts to find new investors.
    (Dallas Business Journal, Dec. 18, 2001).

  • Newsday to offer more buyouts. A company spokesperson
    said the paper, which has 3,000 full- and part-time
    employees, expects about 50 staffers to accept
    the latest offer of retirement packages.
    (Associated Press, Dec. 18, 2001).

  • DrKoop.com to close. Number laid off not specified.
    (Newsbytes.com, Dec. 17, 2001).

  • The Baltimore Sun will eliminate about 140 jobs. The
    company hopes to reduce between 60 and 80 jobs with
    a buyout plan that will be offered to 200 employees.
    The newspaper also plans to eliminate other jobs
    by not hiring people to fill vacant positions.
    (Associated Press, Dec. 14, 2001).

  • The McGraw-Hill Cos. plans to shed 925 employees,
    or 5 percent of its work force. Cuts are as follows:
    575 employees from its education division,
    50 from its financial services unit and 300
    from its media and information operations.
    (Associated Press, Dec. 12, 2001).

  • The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph
    in the U.K. will cut 40 editorial employees
    and freeze pay for others.
    (The Independent (London), Dec. 12, 2001).

  • PhillyTech, a monthly magazine owned by Philadelphia
    Newspapers Inc., closed and laid off two
    editors and three reporters.
    (Philadelphia Inquirer, Dec. 8, 2001).

  • Chambers Communications laid off 12 workers,
    including two from the newsroom at KEZI-TV
    in Oregon. KEZI employs about 80 people.
    (The Register-Guard, Dec. 7, 2001).

  • CNN is axing the legal show "Burden of Proof" and putting
    another 30 employees out of work, including
    on-air talents Joie Chen and Roger Cossack.
    The people losing their jobs all worked on shows
    that are being cut. "Showbiz This Week"
    anchor Bill Tush, a veteran of CNN who also
    read news on the TBS Superstation,
    is among those out of a job.
    (Atlanta Journal-Constitution, Dec. 7, 2001).

  • Journal Newspapers Inc. (based in the Washington,
    D.C. area) laid off its circulation director and president.
    (Washington Post, Dec. 7, 2001).

  • Insurance and financial services publisher National
    Underwriter Co. laid off 16 employees.
    (Cincinnati Enquirer, Dec. 6, 2001).

  • The Providence Journal will eliminate 90 jobs through
    a voluntary buyout program. The newspaper,
    which is owned by Belo Corp., offered buyouts
    to about 180 employees over the age of 55, with
    half of those people accepting the offer.
    (Reuters, Dec. 4, 2001).

  • Yahoo! Inc. lays off 88 workers at its
    broadcast division in Dallas.
    (Dallas Business Journal, Dec. 4, 2001).

  • Time Warner to shut down its e-publishing division,
    iPublish.com. Twenty-nine jobs will be cut.
    (Associated Press, Dec. 4, 2001).

  • Vivendi Universal will cut 130 jobs, or 20 percent
    of total staff, from its Internet music properties.
    The layoffs will focus on eliminating redundant
    positions at the constituent companies, which
    include EMusic.com and Rollingstone.com.
    (Variety, Dec. 4, 2001).

  • MSNBC.com will lay off 9 percent of its roughly
    200 staffers -- about 18 jobs -- as it cuts
    costs amid the economic downturn.
    (Reuters, Dec. 3, 2001).

  • Webnoize, a new media news and research company
    based in Cambridge, Mass., will suspend
    operations. No word on how many
    employees were affected.
    (Associated Press, Dec. 3, 2001).

  • CNN laid off 4 workers in its Dallas bureau.
    (CNN, Dec. 1, 2001).


    November 2001 -- 1571 jobs

  • Public radio station WBUR-FM in Boston laid off
    nine people; three jobs were cut at
    its sister station, WRNI, in Providence.
    (Boston Phoenix, Nov. 30, 2001).

  • The Patriot Ledger of Quincy, Mass., plans to cut some
    jobs, according to publisher James Plugh.
    (Boston Herald, Nov. 29, 2001).

  • Reuters to close financial video news service distributed
    to traders. Forty-five jobs, or about half of that
    division's New York workforce, will be laid off.
    (Associated Press, Nov. 29, 2001).

  • KPRC-TV cuts veteran sports anchor Craig Roberts
    and an unspecified number of other staffers.
    (Houston Chronicle, Nov. 29, 2001).

  • Time Inc. will close three magazines -- On, Asiaweek
    and Family Life. Unspecified number laid off.
    (Wall Street Journal, Nov. 28, 2001).

  • Portland Press Herald/Maine Sunday Telegram laid off six
    workers. The company earlier laid off 10 workers,
    while another 14 took an early retirement offer.
    (Portland Press Herald, Nov. 28, 2001).

  • Honolulu Star-Bulletin cuts 22 positions and institutes
    pay reductions for higher-paid staffers. Up to
    five newsroom jobs were cut, along with 17
    other positions, publisher Don Kendall said.
    (Associated Press, Nov. 20, 2001).

  • San Francisco Chronicle to cut 220 employees through
    a combination of layoffs and buyouts. More than
    100 layoffs are expected, both among union and
    management staff. The only employees subject
    to layoffs will be those hired after July 27,
    2000, the date that the Hearst Corp.
    purchased the Chronicle.
    (San Francisco Chronicle, Nov. 27, 2001).

  • Chicago Sun-Times to slash five editorial jobs --
    three artists and two library assistants.
    (Chicago Tribune, Nov. 27, 2001).

  • Spanish Internet media giant Terra Lycos told
    its U.S. employees to take a mandatory five-day
    paid vacation around Christmas and New Year's
    as the company tries to save some money.
    (Reuters, Nov. 26, 2001).

  • Cinar Corp., a Montreal-based children's
    television producer, cut 54 staffers.
    (Reuters, Nov. 24, 2001).

  • Primedia Business Magazines & Media, formerly
    Intertec Publishing, on Nov. 16 laid off 55 employees,
    including staffers in its Kansas City-area offices.
    (Kansas City Business Journal, Nov. 23, 2001).

  • TechTV slashes 130 jobs, or 25 percent of its staff.
    The San Francisco-based company has offices in
    Seattle, Washington, D.C., and New York.
    (CNET.com, Nov. 16, 2001).

  • Red Herring Communications, publisher of tech
    magazine Red Herring, cuts 38 workers in its fifth
    round of layoffs in the past year. The company
    will close its conferences division.
    (CNET.com, Nov. 16, 2001).

  • Hamptons Country Magazine to suspend publication
    until '02. Managing editor laid off. The summer magazine
    is owned by Marvin Shanken, publisher of
    Cigar Aficionado and the Wine Spectator.
    (New York Post, Nov. 16, 2001).

  • Dow Jones & Co. is cutting 28 jobs in Europe and
    Asia and closing bureaus in Vienna, Austria,
    and Stockholm, Sweden.
    (Associated Press, Nov. 15, 2001).

  • Internet portal Yahoo to cut 400 workers, or 13
    percent of its workforce. In April 2001, Yahoo
    trimmed its workforce by more than
    420 jobs, or about 12 percent.
    (Los Angeles Times, Nov. 15, 2001).

  • 60 Minutes may cut two production jobs.
    (Associated Press, Nov. 13, 2001).

  • AOL Time Warner's British magazine publisher IPC
    Media is planning to axe six magazine titles,
    including its long-running Woman's Journal,
    and shutting down its exhibitions business.
    (Reuters, Nov. 13, 2001).

  • Singapore Press Holdings Ltd., Singapore's leading
    newspaper publisher, is cutting 96 jobs at its
    Internet and television broadcast units.
    (Associated Press, Nov. 9, 2001).

  • Discovery Communications Inc. to cut about 50 jobs in
    reorganization. In Nov. 2000, the company cut 80 workers
    at Discovery.com. Discovery operates the Discovery
    Channel, Discovery Kids, Animal Planet and
    the Travel Channel.
    (Washington Post, Nov. 9, 2001).

  • Dow Jones & Co. will merge the Asian Wall Street
    Journal and Far Eastern Economic Review.
    Thirty-six editorial jobs will be cut.
    (Associated Press, Nov. 8, 2001).

  • Conde Nast cuts 25 jobs at online division CondeNet.
    CondeNet runs Concierge.com, Epicurious.com,
    and Style.com, which is affiliated with Vogue Magazine.
    CondeNet also runs several companion sites for other
    Conde Nast magazines such as the New Yorker.
    (Associated Press, Nov. 7, 2001).

  • Business Week is closing Small Biz, a monthly
    supplement to its main magazine, and making other
    cutbacks that will result in 39 jobs being lost.
    (Associated Press, Nov. 7, 2001).

  • LAinsider.com, owned by Cox Interactive Media, closes
    after operating for less than eight months.
    (New York Post, Nov. 7, 2001).

  • Disney cuts unspecified number of staffers at
    ABCNews.com, closes Mr. Showbiz site.
    (San Jose Mercury News, Nov. 6, 2001).

  • PBS to cut another 59 jobs, or 10 percent of its staff,
    as part of a reorganization. PBS cut about
    60 jobs in March 2001. (Reuters, Nov. 5, 2001).

  • Ziff-Davis is closing Smart Partner magazine and
    merging Interactive Week with eWeek. About 75
    employees will be cut. (New York Post, Nov. 5, 2001).

  • Seattle Times lays off its four
    suburban photographers.

  • KATU-TV in Oregon laid off its general
    manager and station manager.
    (The Oregonian, Nov. 2, 2001).

  • Ministry Magazine editor laid off along with 16 other
    staffers in the Ministry of Sound group.
    (PR Week, Nov. 2, 2001).

  • Dallas Morning News -- more than a dozen newsroom
    jobs cut. (Associated Press, Nov. 1, 2001).

  • Rodale Inc. to close MH-18 magazine. Last
    month Rodale cut 148 jobs in its book division. Rodale
    publishes Men's Health, Prevention and Runner's World.
    (New York Post, Nov. 1, 2001).

  • The Spokesman-Review will lay off 20 more workers,
    including 14 in the newsroom. The company cut 20
    jobs in July 2001. (Associated Press, Nov. 1, 2001).

  • British Broadcasting Corp. cuts 129 jobs.
    (The Washington Post, Oct. 31, 2001).

  • KOB-TV lays off 16 workers.
    (Albuquerque Journal, Oct. 31, 2001).


    October 2001

  • Viacom International Inc. severed most of
    TNN's ties with Nashville, resulting in
    several dozen layoffs.
    (Tennessean, Oct. 30, 2001).

  • The Press-Enterprise Co. cut 14 positions as part
    of a plan by its parent, Dallas-based Belo,
    to cut 160 jobs companywide.
    (The Press Enterprise, Oct. 30, 2001).

  • Hubbard Broadcasting laid off 27 workers and
    instituted a company-wide wage freeze. The
    biggest impact was at KSTP-TV (Minneapolis) and
    sister station KSTC, where 24 employees
    were cut.

  • Conde Nast Publications lays off an unspecified
    number of staffers.

  • MTV Networks, owner of the popular cable TV stations
    MTV, VH1 and Nickelodeon, to cut 450 jobs,
    or between 8 percent and 9 percent of its staff.

  • InfoWorld, an IDG publication, is rumored
    to be cutting more jobs.

  • Homestore.com to slash 700 jobs, or
    20 percent of its staff.

  • Lingua Franca Magazine folds,
    unspecified number laid off.

  • Disney cuts more jobs at ABC.com.

  • Cox Interactive Media, which runs city-guide Web sites
    in 22 markets, plans to lay off 70 of its 450
    workers because of weak advertising.

  • Video game publisher Electronic Arts laid off up to
    250 employees, or about a third of the work force
    at its online subsidiary, EA.com.

  • Boston Business Forward magazine to close; 4 laid off.

  • U.S. News & World Report cut 12 jobs, and
    implemented 10 percent salary rollbacks.

  • Time Inc. fired all 36 of its mailroom staff on Oct. 18 to
    save money. The company said that an outside
    firm was hired to deliver all mail and packages.

  • Sun Media cuts another 125 jobs. The company laid off
    302 workers in May 2001. Sun Media publishes 15
    daily newspapers and 189 community weeklies
    and specialty publications in Canada and Florida.

  • AOL Time Warner may announce more job cuts. It cut
    1,700 workers at its online unit in August 2001.

  • Rodale Inc. to slash 148 jobs, or about 13 percent
    of its workforce. Most of the cuts will come in the
    company's book publishing division. Rodale owns
    Men's Health, Prevention and Runner's World.

  • Minneapolis-based NetRadio Corp. folds. The
    company had 50 employees.

  • VNU to cut 5 percent of the 110 workforce
    at its four weeklies - Adweek, MediaWeek,
    Brand Week and Editor & Publisher.

  • Orange County Register cuts 82 jobs as a
    result of decreased circulation and revenue.
    Another 20 jobs will remain vacant.

  • Foliofn.com laid off 50 of its 140 workers,
    or 36 percent of its staff.

  • Reuters to cut 500 more jobs, or three percent
    of its workforce. In July 2001, Reuters
    cut 1,100 workers.

  • Steven Brill closes Brill's Content; Inside.com sold
    to Primedia. Overall, thirty-eight people will lose jobs.

  • Internet portal Lycos Asia cuts 60 percent of its
    workforce as advertising revenue shrinks.

  • KDNL, a Sinclair Broadcast Group TV station in St. Louis,
    aired its last broadcast on Oct. 12, 2001.
    Forty-seven news staffers were let go.
    (Associated Press)

  • Expedia Travels Magazine (owned by Ziff-Davis) to
    close next month after publishing for only
    one year. Twenty lose jobs.

  • Playboy Enterprises to cut 90 jobs. About
    half of the cuts will come from Playboy.com.

  • Yahoo may cut more jobs next month. In April 2001,
    Yahoo trimmed its workforce by more than 420
    jobs, or about 12 percent.

  • Belo Corp. plans to slash 160 jobs and freeze wages
    for a year. Belo, which owns four newspapers
    including The Dallas Morning News and 18 television
    stations, has cut its work force about 8 percent
    since the beginning of the year.

  • Oxygen Media Inc. to cut about 80 jobs,
    or 14 percent of staff.

  • The Morning News of Springdale, Ark., laid
    off three editorial staffers.

  • Silicon Alley Reporter magazine to close,
    according to its publisher.

  • Travelocity.com plans to cut 320 workers
    in the wake of the attacks.

  • King County Journal Newspapers plans to lay off
    5 percent of its staff -- about 25 workers -- as a
    result of worsening economic conditions.

  • CMP Media planning a second round of cuts.

  • About.com plans to cut about 60 jobs, or 20 percent
    of its work force, in a bid to replace disappearing
    advertising revenue.

  • San Antonio Express-News is losing about 40 non-editorial
    employees through buyouts and layoffs, according
    to Publisher Larry Walker.

  • Conde Nast Publications to close Mademoiselle magazine,
    93 lose jobs. The fashion magazine for young women was
    first published in 1935.


    September 2001

  • Brill Media closes Contentville.com, 15 laid off.

  • The Freedom Forum, the Arlington-based media
    foundation that operates the Newseum, is scrapping
    its international division, closing five offices
    and significantly reducing staff.

  • Motley Fool plans to cut about half of its
    staff in restructuring.

  • ExciteAtHome is closing its marketing services
    division, scaling back the Excite portal and
    cutting 500 jobs, or 27 percent of its workforce.

  • AOL Latin America to cut workforce by 7.6 percent.

  • Hoovers.com, the online business information
    provider, will reduce its work force by 20
    percent as part of a plan to reach profitability
    by the end of March 2002.

  • Upside Media to suspend operations at its online division,
    UpsideToday.com. Number of layoffs not released.

  • BridgeNews to close U.S. operations.

  • AltaVista names new CEO, cuts 30 percent of staff,
    or 160 employees.

  • Fairchild Publications axes editor and president at
    Women's Wear Daily website.

  • Los Angeles Times is closing its three weekly community
    news sections -- the San Gabriel Valley Weekly,
    the South Bay Weekly and the Westside Weekly --
    and eliminating 18 jobs.

  • Red Herring Magazine, another round of layoffs coming,
    will scale back to publishing monthly.

  • Hachette Filipacchi Magazines may cut more than
    50 jobs from a payroll of 1,000. The French
    publisher owns Elle, Premiere, Woman's Day,
    Metropolitan Home and other titles.

  • Houston Chronicle cuts 127 people, or 5
    percent of its workforce, to contend with
    advertising slowdown.

  • AOL Germany plans to lay off eight
    percent of its workforce.


    August 2001

  • Internet World Magazine, cuts unspecified number,
    shifts to monthly schedule.

  • AOL Time Warner, 1,700 workers at online unit.

  • Working Woman magazine, publishing halted,
    unspecified number laid off.

  • The Industry Standard, 190 employees, magazine to close.

  • BlueLight.com (based in San Francisco), cut an
    unspecified number of staffers.

  • Salon.com, receives $2.5 million infusion, cuts 14 staffers.

  • Bridge News, plans to cut 130 of 140 remaining editorial workers.

  • Bangor (ME) Daily News, restructures and lays off 19 staffers.


    July 2001

  • Sun Newspapers, the publisher of 30 weekly
    newspapers in the Twin Cities suburbs, has
    laid off about 15 people.

  • PC Magazine (owned by Ziff-Davis), 13 staffers.

  • Los Angeles Times cutting 1,611 workers, mostly part-timers.
    Will shutter eight satellite offices in September 2001.

  • Business Week Magazine, cuts 10, offers buyouts to
    5 senior staffers.

  • Tribune Interactive Inc., making unspecified
    reductions in staff.

  • Family PC Magazine (owned by Ziff-Davis), 25
    cut, magazine to close.

  • CNET, planning more cuts.

  • Reuters, 1,100 jobs over the next two years, as growth slows.

  • Ziff-Davis Media, more layoffs may be coming.

  • WEVV-TV, a CBS affiliate in Evansville, Indiana, cut its local
    newscast. About 40 people lost jobs.

  • The Industry Standard, published by Standard Media
    International, plans to announce another round of
    layoffs. Salaries for remaining workers may be
    reduced as much as 15 percent.

  • Black Entertainment Television (BET), about 15
    percent of its workforce.

  • Medscape Inc., about 100 jobs, may sell the company.

  • Walking Magazine, 14 staffers.

  • Dow Jones, plans to cut 150 more jobs.

  • AOL Time Warner, about 30 workers in its online
    marketing division.

  • Individual Investor Magazine, 60 laid off,
    magazine closed.

  • Wall Street Journal, 16 editorial staffers.

  • Spokesman-Review (Washington State), to lay off 20
    staffers, 11 from newsroom.

  • CitySearch, 90 employees.

  • BayTV (San Francisco), to shut down and lay off 44 staffers.


    June 2001:

  • American Spectator Magazine, based in Washington, D.C., is
    shedding about half of its 20 employees and decamping to
    Great Barrington, Mass., according to Lloyd Grove of
    The Washington Post.

  • Fast Company Magazine, laid off 10 employees to deal with the
    advertising slowdown. Seven editorial employees and three
    staffers in the events and conferences
    area were cut.

  • iVillage, after merger with Women.com, the combined
    companies will drop from about 350 to less than 200.

  • Dow Jones, plans a second round of cuts. A few months ago, the
    company said it would cut over 500 jobs -- mostly through attrition.

  • Us Weekly Magazine, 3 staffers.

  • Time Magazine, 38 expected to be cut on
    editorial and business side.

  • Milwaukee Journal Sentinel, 30 jobs. Cuts spread
    among several departments.

  • Money.com, canned eight of its 23 staffers.

  • New York Times Co., 1,200 jobs in 2001, through buyouts, attrition and
    layoffs. The company owns the Boston Globe and 15 other newspapers,
    as well as eight network-affiliated television stations
    and two New York radio stations. It also controls
    more than 40 Web sites.

  • Knight Ridder. Company will eliminate 1,700 full-time positions
    at its 32 papers under a restructuring program announced in April 2001.
    Knight Ridder papers include the San Jose Mercury News,
    Miami Herald, Akron Beacon Journal, Kansas City Star and
    Contra Costa Times.

  • Tribune Co., 1,400, from buyouts and layoffs.

  • Forbes.com, 21 staffers. Five cut in the newsroom; other cuts
    came in sales, administration and technical support.

  • Automatic Media, 21 staffers.

  • Motley Fool, cuts 45 in its second round of reductions.

  • Women.com, layoffs pending after acquisition by iVillage.

  • Business 2.0 Magazine, layoffs pending after AOL purchase.

  • New York Post, fires a few newsroom staffers.

  • Reuters, rumored to be cutting about 500 jobs as part
    of a restructuring under incoming Chief Executive
    Tom Glocer, according to the Financial Times.

  • St. Louis Post-Dispatch, 22 in production department.

  • The Seattle Times, a few news staffers.

  • The Macon Telgraph, 27, through layoffs and voluntary retirements.

  • U.S. News & World Report, cut some editorial staffers.

  • Journal Newspapers Inc. (based in the Washington,
    D.C. area), laid off 20 of its 320 employees.


    May 2001:

  • Fort Wayne Newspapers, offering buyouts
    to up to 30 employees.

  • Cahners Publishing, 140 cut.
    Publications include Variety, Daily Variety,
    Publishers Weekly, and Broadcasting & Cable.

  • MarketWatch.com, 38 workers.

  • ABC News, 125 jobs, through buyouts and layoffs.

  • The Industry Standard, 6 cut in this
    third round of layoffs.

  • Reuters, 50 cuts rumored in management.

  • CNN's Internet division to cut another 20 jobs.

  • Akron Beacon Journal, offering buyouts to reduce
    payroll by the equivalent of 55 jobs.

  • Tallahassee Democrat, 25 jobs, to close free
    weekly tabloid Break magazine.

  • Contra Costa Times, 87 jobs. Will offer
    early retirement and buyout offers to avoid layoffs.

  • Red Herring, 54 workers, or 20 percent
    of staff in this third round of layoffs.

  • New Urban Entertainment Television, 35 news
    and programming employees.

  • Miami Herald, 10 percent of staff. Hopes to achieve the
    cuts through voluntary buyouts and early retirements,
    but may resort to layoffs if not enough employees volunteer.

  • Wilkes-Barre Times Leader, 34 jobs. Thirty
    of the positions are being eliminated through voluntary
    buyouts, early retirements or attrition.

  • USA Today and USAToday.com, six and seven laid off, respectively.

  • San Jose Mercury News, offering buyouts to cut 120 jobs.

  • Sun Media, 302 laid off. Sun Media publishes 15 daily
    newspapers and 189 community weeklies and
    specialty publications in Canada and Florida.

  • Philadelphia Daily News and Philadelphia Inquirer,
    plan to cut a combined 200 jobs by July 1, 2001.

  • Duluth News Tribune, 17 staffers. Cuts to be spread out
    among every department.

  • St. Paul Pioneer Press, plans to cut 10 percent of
    its staff, or 84 workers.

  • Wired News, cut 5 of 30-person news operation.

  • StarMedia Network Inc., plans to cut a quarter of its staff.

  • Business Week Online, cuts rumored.

  • Grand Forks Herald (North Dakota), plans to cut 25.

  • Internet Portal Terra Lycos, 99 laid off.

  • Ziff Davis Media, 50 workers, or 5 percent of its workforce.

  • Kansas City Star, plans to cut 125 jobs.

  • The Gainesville Sun, 7.

  • Spartanburg Herald-Journal, 18 staffers.

  • Sarasota Herald-Tribune, 19.


    April 2001:

  • Koz.com, 38 laid off, files for Chapter 11 bankruptcy.

  • New York Daily News, 36 staffers.

  • Excite@Home, 380 workers, or 13 percent of its workforce.
    (Most cuts were made in the media division).

  • LocalBusiness.com, about 50 editors and reporters, site to close.

  • Business 2.0's European operations, 80.

  • AskJeeves.com, about 75.

  • Cincinnati Post, 20 staffers, or 18 percent of the
    paper's workforce.

  • New York Times Digital, about 47.

  • Newsday, job cuts rumored.

  • Sports Site Quokka.com, site to close, 220 lose jobs.

  • iVillage.com, 30 jobs cut.

  • Sportsline.com, layoffs expected.

  • H&S Media Inc., cuts 15 jobs, folds two magazines.

  • San Jose Mercury News, 15 laid off in classified,
    marketing and production sections.

  • Dow Jones, 202 laid off.

  • Rivals.com, about 80 laid off, site to close.

  • Kozmo.com, site closed, 1,100 laid off.

  • Industry Standard Europe, 55 laid off, European edition closed.

  • Yahoo.com, cuts 400 jobs.

  • iSyndicate.com, about 87 workers.

  • NBC Internet, about 300 jobs cut.

  • New York Post's "Sports Week," 6 laid off, publication closed.

  • FT.com (Financial Times), cuts 10 percent of online staff.

  • CBSNews.com, 20 laid off.

  • TheStreet.com, second round of layoffs total more than 40.

  • Wine.com, fired 160 of its 245 employees.

  • Brill Media Holdings, at least 50 may be laid off
    after the merger with Powerful Media.

  • Advertising Age, 10 laid off.

  • Internet.com, plans to cut more than 50 jobs.


    March 2001:

  • Oxygen Media, Online Division, 35 laid off.

  • WSJ.com (Wall Street Journal website), layoffs pending.

  • Time Inc.'s eCompany Now, 7 laid off.

  • Bill Communications, 15 laid off.

  • Boca Raton News, 22 laid off.

  • Access Magazine, 21 laid off.

  • Mature Outlook magazine -- Meredith Corp., 6 laid off.

  • CMP Media, 33 laid off.

  • Black Entertainment Television, dozens laid off.

  • Primedia, 160 laid off.

  • PBS, 60 laid off.

  • TechTV, workers in Web site division.

  • Grassroots.com, 25 percent of staff.

  • Britannica.com, 68 laid off.

  • Salon.com, 3 laid off from yet-to-be-launched radio show.

  • Work.com, 113 laid off, site closed.

  • CondeNet, 18 laid off.

  • Adweek Magazines, 16 laid off.

  • MySanAntonio.com, 9 laid off.

  • Contentville, 4 laid off


    February 2001:

  • Sinclair Broadcast Group (tv stations), 147 laid off.
    (Baltimore Sun, Feb. 28, 2001)

  • ABCNews.com and ABC.com, 135 laid off.
    (Associated Press, Feb. 26, 2001)

  • JuniorNet, 80 laid off.

  • Enews.com, 65 laid off.

  • Upside Media, 30 laid off.

  • Industry Standard Media, 69 laid off.

  • CNBC, CNBC.com and NBC Burbank studios: 85 laid off.

  • Broadband Sports,
    160 laid off.

  • Quokka Sports, 217 laid off.

  • Business.com, 37 laid off.

  • The Motley Fool, 115 laid off.

  • Inc. Magazine online staff, reduced from 53 to 16 employees.

  • CNET Networks, 190 laid off.

  • Voter.com, 45 laid off.


    January 2001:

  • Go.com, 400 laid off.

  • Wenner Media, two dozen workers fired
    at Rolling Stone and Men's Journal.

  • AOL Time Warner, 2,000 laid off after merger.

  • CNN, 400 laid off, mostly from CNN's online staff.

  • NBCi, 150 laid Off.

  • Drkoop.com, 45 laid off, closes Austin, Texas, headquarters.

  • New York Times Digital, 69 laid off.

  • George Magazine, 39 laid off, magazine closed.

  • News Corp., Digital Media Group, 200 laid off.


    December 2000:

  • EarthWeb, 100 laid off.

  • Salon.com, 25 laid off.

  • Red Herring Communications, 22 laid off.

  • Women.com Networks, 85 laid off.

  • Oxygen Media, 65 laid off.

  • Knight Ridder, 68 laid off.


    November 2000:

  • TheStreet.com, 110 laid off, closes U.K. operations.

  • Discovery.com, 80 laid off.

  • Urban Box Office, 300 laid off, files for bankruptcy.


    October 2000:

  • Los Angeles Times ("Our Times" division), dozens laid off.

  • Tribune Interactive, 34 laid off.

  • DrDrew.com, 14 laid off.

  • Kibu.com, 65 laid off, site closed.